• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
I dag
11°
  • Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • Mærkedage
  • E-paper
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • E-paper
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Mærkedage
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Guide
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide
Ugens annoncer  

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

ISHOCKEY ER EN DEL AF FORENINGSLIVET

Vi Socialdemokrater har stået for lederskabet af denne kommune i snart 90 år....

22-05-13 | Læs hele indlægget

FEJLOPERATION - MEN INGEN ERSTATNING!

Jeg synes, det er meget forkert af Hvidovre Kommune at de sender bistandsklienter i Avedøre Store Hus. Når de har betalt deres husleje, så er der ikke penge til mad hver dag. Det er da en katastrofe!...

TAK TIL POLITIET

Der havde været indbrud i min bil. Min taske, som lå i bilen, var blevet stjålet. ØV! Sent om aftenen ringer det på døren... hvem kan det være? To flinke politifolk afleverede min taske, som var blevet fundet inde på Strøget. Det må jeg sige! Hatten af for den service. Det skal jeg sent glemme!...

JO, DET ER EN SUCCES!

Walther Jensen fra Konservative gør sig til talsmand for, at det er trist, at der er flere henvendelser til anonym rådgivning end i andre kommuner....

VILJEN TIL AT LYTTE MÅ IKKE GØRES OP I PENGE!

Maria Durhuus, Socialdemokratisk kandidat, skriver som kommentar til mit indlæg om at lytte og hjælpe de unge som ønsker et værested, for hende, citat: ¿grundlæggende afhænger af økonomi og indhold.¿...

Kommunen er bestemt ikke ligeglad med børnene fra ¿Solen¿

Jan Kjellerup Olesen stiller i et læserbrev på vegne af forældrebestyrelsen i børneinstitutionen Solen en række spørgsmål til kommunens håndtering af en kommende renovering af Solen og de beslutninger, kommunen har truffet i forbindelse med genhusningen af institutionen....

Jeg har aldrig fløjet med duer

Under overskriften ¿Naivt eller pinligt?¿ bliver jeg i sidste uges avis i forbindelse med dueforeningen Vidos flytning til indgangen ved Kystagerparken angrebet af Arne Bech (H) og Karl Erik Høholt (V) med vendinger som at fifle, ¿tilrane sig æren¿, fremturer og varetager særinteresser....

SKIMMELSVAMP I BØRNEHAVEN - ER KOMMUNEN MON LIGEGLAD?

Børneinstitutionen Solen (en del af Børnehuset Cassiopeia) skal gennemrenoveres, og Solen skal derfor fra 5. maj genhuses. Til dette formål blev institutionen Nymarken valgt. Flere forældre (inkl. bestyrelsen) var bekymrede for det sundhedsmæssigt forsvarlige ved denne beslutning, da der i kommunen ...

KOM FREM I SKOEN!

Det er med stor bekymring, jeg læser i dagsorden for Social og sundhedsudvalgets møde den 6. maj, at man tænker at løse problemet med ventelisten til Bo-støtteordningen, ved at skære i tiden der er afsat til den enkelte borger. Bo-støttenordningen, den sociale træning og støtte i eget hjem, altså § ...

findes også gravsteder uden hække

Svar til ¿DEN DYBT RYSTEDE¿ vedr. Risbjerg Kirkegård....

14-05-13 | Læs hele indlægget

Kommunale Administrations-omkostninger

Sammenligner man Tårnby og Hvidovre kommuners administrationsomkostninger pr. indbygger, vil man kunne reducere Hvidovres udgifter hertil med lidt over 60 millioner kr. årligt og så nå Tårnbys niveau. Tårnby er en godt administreret socialdemokratisk forstadskommune med kommunal service over...

RYD NU OP!

Jeg har selv tre hunde, og ikke en eneste lort er nogensinde blevet efterladt til andres hunde eller sko, men ikke desto mindre, kan jeg gentagne gange gå UD fra min matrikel og samle op langs mit hegn langs Havnevejen, hvor kvarterets hunde åbenbart har fundet et godt skidested?!...

Bus 1A til Avedøre

Jeg vil gerne høre om der er andre der er lidt træt af at bus 1A kun køre til Avedøre hver 2. eller hver 3. gang?...

Fjern de magtsyge

Magtsyge beføjelseshavende vil lukke den nye demenscafé i Huset på Hvidovrevej. Først forbød de initiativtagerne at bruge kaffekander, kopper, tallerkener, ja, selv køleskabet. Da initiativtagerne til dels klarede skærene ved selv at slæbe kander og service frem og tilbage, vil ¿man¿ nu forbyde...

TO SMÅ FINE PAKKER GIVER IKKE NOK VÆKST

I sidste uges Hvidovre Erhvervs Avis (3. sektion i Hvidovre Avis) blev de to nye vækstpakker, med fokus på erhvervslivets forhold, omtalt. ¿Bedre betingelser skulle skabe flere jobs¿ hed det. Og vist SKAL der skabes flere jobs her i Hvidovre. Erhvervslivet skal nurses, for de nye jobs skal skabes...

HVORFOR ANERKENDE EN FANTASI-FIGUR?

I et læserbrev d. 26. februar med overskriften BIBELEN FYLDT MED SELVMODSIGELSER fremfører Nick Lisberg (NL) en masse udokumenterede påstande om Bibelen:...

HVOR ENDER PENGENE?

Mens nabokommuner som Høje-Taastrup kommer på landets forsider med positive erhvervshistorier, som at kommunen har indgået partnerskab med Realdania om udviklingen af Gammelsø-området for en værdi på over 100 millioner i byudvikling, kan Hvidovre kun bryste sig af at blive nævnt i forbindelse med...

Ændringer på linje 1A

MM kritiserer i Lokalavisen Hvidovre den 23. april, at det nu er umuligt at beregne ankomsten til Avedøre, fordi hver tredje bus i dagtimerne kører til Avedøre station....

KUGLEPENNEN TRÆNGER NOK TIL AT BLIVE PUDSET?

I Hvidovre Avis kunne man den 6. maj læse, at kuglepennen opfordrer alle anstændige borgere til at stemme på en akrobat, der angiveligt skulle stille op til kommunalvalget....

SOCIAL-DEMOKRATER OG PARTISKATTEN!

Kredsbestyrelsen for Socialdemokraterne i Hvidovre ønsker ikke at debattere interne uenigheder i Hvidovre Avis, men da tre indlæg i Hvidovre Avis stiller spørgsmålstegn ved kredsbestyrelsens ageren, har vi alligevel behov for at orientere medlemmer og potentielle medlemmer om følgende:...

Danmarks eneste teater-sal på hjul

Man kan i Hvidovre Avis den 6. maj læse, at kommunalbestyrelsen havde bevilliget 30.000 kr. til renovering af en gammel bus som Teater Vestvolden havde indkøbt, og at pengene bl.a. skulle bruges til indretningen af bussen....

De lockoutede tjenestemænd

Under den netop overståede lockout af skolelærerne var tjenestemændene ikke omfattet og skulle/måtte derfor stadig undervise....

06-05-13 | Læs hele indlægget

ET VÆRESTED ELLER ET STED AT VÆRE?

Per Møller Sørensen skriver i et læserbrev i Hvidovre Avis d. 16. april 2013, at han mener, at tiden er inde til, at hjælpe og lytte til de unge mennesker og ¿gå i dialog med dem¿. Det synes jeg lyder rigtig rigtig godt, det rejser dog, hos mig nogle spørgsmål, som jeg finder vigtige, inden man kan ...

Vi vil savne jer!

TAK!...

DET ER TRIST!

Den lokale Hvidovre weekend avis skriver om kommunal anonym rådgivning, og betegner det som en ¿succes for Hvidovre¿....

VI FÅR INGEN SoL!

Vi har opgivet at nyde eftermiddagssolen i vores lille have pga. naboens høje træ. Der er ingen forståelse for at vi også har brug for solen, for ikke at sige lyset i vores stue hele vinteren. Træet skygger helt over til naboen på vores anden side. 17 år har naboen ødelagt for os. Vi kunne flytte,...

GOD OG SIKKER AKTIVITET FOR VORE UNGE!

Jeg ønsker kort at besvare Stig Fischer Bjerregårds kommentar her i avisen den 16. april 2013, hvori der udtrykkes bekymring over et billede, som blev bragt som illustration til en artikel om Hvidovre Ungdomsskole i samme avis ugen før:...

Et fantastisk sted!

Kære Bygger i Hvidovregade - vi vil takke for nogle gode år som Nicklas Rohde har haft hos jer....

HVIDOVRE er KENDT FOR LOKALT INITIATIV

Hvidovre er blandt andet kendetegnet ved et rigt foreningsliv og masser af lokalt initiativ. Og står det til os socialdemokrater, behøver borgerne ikke at vente på torvedage på Hvidovre Torv. Initiativet er allerede taget. I socialdemokraternes valgprogram står torvedage allerede på som noget, vi...

Undskyld mig?

Kommunens årsregnskab for 2012 er nu udarbejdet, skriver Hvidovre Avis....

30-04-13 | Læs hele indlægget

TID TIL AT GØRE NOGET NYT FOR AVEDØRE

Tirsdag aften mistede en ung mand livet tragisk i Avedøre Stationsby. Fuldstændig meningsløst, og man kan ikke andet end at tage kraftigt afstand til dette....

Socialdemokratiet lukker skadestuer

Maja Højgaard har ret i én ting i sit indlæg den 9. april, hvori hun kritiserer undertegnede, nemlig at Dansk Folkeparti er tilhængere af at få regionerne nedlagt - og at det kun kan gå for langsomt....

Er kirkegårdEn kun for unge?

Det er jo en fin arkitekttegnet Risbjerg kirkegård, men det må være en helt ung arkitekt, der ikke regner med at blive gammel på noget tidspunkt, men det er jo for de flestes vedkommende sådan, at man er nået til års, når man mister en og skal til at komme på kirkegården og passe et gravsted....

VI VIL SLÅS FOR VORES KVARTER!

Som et par af initiativtagerne til gruppen mod mobilmasten vil vi gerne kommentere på indslaget i Hvidovre Avis den 23. april 2013, hvor borgmester Helle Adelborg oplyser, at hun har forståelse for vores bekymring men samtidig personligt lægger vægt på, at Hvidovre er en moderne by....

Vi er skuffede!

HIF vs Fremad Amager 26.4.2013....

Find pengene!

Må det være undertegnede tilladt at fremkomme med et forslag til hvordan man både kunne sætte nogle folk i arbejde, og samtidig redde Risbjerggård inden den helt forfalder...

Er vandalerne kommet til Hvidovre?

Vi har fået molesteret bagklap/knust bagrude på vores bil, natten mellem lørdag den 20 og søndag den 21. april....

Nogen skal tage initiativet!

Det vil være en god idé at få mere liv på Hvidovre Torv. Jeg har i mange år også ønsket mig mere aktivitet på Hvidovre Torv, som Dorte Sonnenborg-Mathiesen skriver om den 9. april 2013....

23-04-13 | Læs hele indlægget

SANDKASSE-LEG

Åbent brev til Socialdemokraterne Dansborg Afdeling....

HVIDOVRE FJERNVARME GØR MIG FRUSTRERET!

Kære boligejer i Strandmark og Svendebjerg....

GØR BØRNENE USIKRE OG NERVØSE!

Jeg er mor til en dreng på Frydenhøjskolen....

Umuligt at beregne ankomsten

Jeg har ikke klar over, om den nye køreplan pr. 24.3.13 for 1A har været omtalt i avisen - i givet fald, har det forbigået min opmærksomhed. Hvad ligger der til grund for den forringelse der er sket, og er det i samråd med kommunen?...

For høj fart på Kløverprisvej

Det fremgår af Hvidovre Avis, at der køres for stærkt på Kløverprisvej, og at der nu skal opsættes bump m.m....

Færre trafikulykker i Hvidovre

I Hvidovre Avis den 16. april 2013 er der en artikel om færre dræbte, færre kvæstede og færre trafikulykker på Vestegnen og det er en positiv udvikling i trafikken på Vestegnen....

DET ER OS, DER BLIVER GLEMT!

Lockout, Lockout, Lockout. Det er det vi oftest hører om i medierne for tiden: ¿Forhandlingerne er brudt sammen¿, ¿Lærerforeningen ønsker regeringsindgreb¿ og ¿Parterne kan ikke enes¿. Men det er som om, at man har glemt, hvem det egentligt handler om. Nemlig os: Eleverne. Vi er to elever, der går...

HVEM ARVER GÆLDEN?

Ret&Råd-advokaterne giver svar vedrørende arv, skriver Hvidovre Avis....

Lyt til borgerne!

Kære By og Teknikforvaltning....

Er den politiske vilje til stede nu?

¿De unge laver ballade¿ ¿De unge ødelægger¿ ¿De unge skaber utryghed¿ ¿De unge er til gene¿....

16-04-13 | Læs hele indlægget

Sundheds-området er i forandring

Bo Henrik Andersen peger i sit indlæg på den udfordring, som mange kommuner står overfor, nemlig den demografiske udfordring på ældreområdet....

Tusind tak

Søndag den 7. april havde vi i Kræftens Bekæmpelse vores store Landsindsamling. Her i Hvidovre samlede vi 259.600 kr. ind ved hjælp af godt 190 indsamlere. Tusind tak til alle indsamlere og bidragsydere. Næsten alle steder blev vores indsamlere godt modtaget, og det er da dejligt at høre, at mange...

Forkert signal at sende ud!

Jeg er selvfølgelig udmærket klar over, at Philip Mundt, ny ungdomsskoleinspektør for Hvidovre Ungdomsskole, ikke skal ud at ro i kajak, som billedet på artiklen i Hvidovre Avis, side 9 i seneste udgave måske kunne antyde....

Grønt i stedet for!

Hvorfor planter kommunen ikke noget grønt at se på, i stedet for at opsætte reklamesøjler?...

Usolidarisk mobilmast-kritik

Debatten har raset om den planlagte mobilmast på Krogstens Allé, og beboerne i nærområdet har ytret stor kritik og arrangeret borgermøde om emnet....

Kommunal-bestyrelsen kikser alt for mange sager!

Demokrati betyder ¿befolkningsbeskrivelse¿ eller mere konkret ¿folkestyre¿....

Sådan!

Vi vil bare sige tak til verdens bedste plejehjem, Søvangsgården i Hvidovre....

Vi ses snart 3.a

Jeg elsker at være lærer og er brandærgerlig over, at jeg ikke må undervise....

09-04-13 | Læs hele indlægget

Udbud på social og sundhedsområdet

Hvidovre står på linje med øvrige kommuner foran en markant demografisk udfordring - et stigende antal ældre og plejekrævende borgere, samtidig med begrænsede økonomiske vilkår....

Pædagoger i skolen derfor!

Kære Flemming Andersen...

BEVAR LÆGEVAGTEN!

Gatekeeperfunktionen til sundhedsvæsenet varetages i dag af de praktiserende læger i dagtiden og lægevagten i vagttiden, desuden er der mulighed for at gå på skadestuer....

Torve-handel?

Jeg er ikke opvokset i Hvidovre så jeg ved ikke om der tidligere har været handel på Torvet men......

MAJKAT

Under overskriften ¿Ekstraordinær sneskat på 1.295 kr.¿ var det nær lykkedes Hvidovre Avis i uge 13 at give mig en blodprop. Heldigvis opdagede jeg, at vi nærmede os 1. april og kunne derfor ånde lettet op....

Det er os der står for skud

Til maj går det løs med eksamen for 9. og 10. klasserne. Men med lockouten af lærerne mister de største elever den vigtigste del af undervisningen som skal til, for at eleverne kommer til at klare sig til eksamen....

Lyver om skadestuer

Der vil ikke være én eneste borger som oplever at blive afvist i døren på skadestuen efter nytår. Trods Kenneth Kristensen Berths mytemaskine får fuldt gas her i avisen d. 12. marts 2013, så taler han mod bedre vidne. Han ved udmærket godt at den aftale Danske Regioner og Regeringen har lavet om...

VEJENE ER NEDSLIDTE

Kommentarer til HFS artikel i Hvidovre avis den 3. april....

HVORFOR SVARER DE DOG IKKE?

Situationen er sikkert ikke ukendt:...

HUS FORBI ELLER EN GED I AFRIKA?

Sidder i min bil på p-pladsen over ved Frihedens Butikscenter. Kan se Lars, Hus forbi sælgeren, der står under halvtaget i kulden med de sidste aviser. Jeg ser den ene handlende efter den anden kommer ud af indgangen med vogne fyldt op til kanten og indkøbsposer spækket til bristepunktet. Han...

SKOLEFLUGTVEJ SOM AFFALDSDEPOT

Er det i orden at flugtvejen på Dansborgskolen bliver brugt som affalds- og materialedepot? Ved en brand kan det udvikle sig til en katastrofe....

Der skydes med skarpt i Hvidovre

Først var der danseskole. Så var der selskabslokaler. Og nu er der en rockerborg på adressen i Kirkegade.Fra vals til tango og - via høj festmusik - videre til lyden af projektilernes hvinen gennem luften.Det er klart, at beboerne i det fredelige område omkring Kirkegade er utrygge. To gange i...

NUL LØRDAGS- PAKKEPOST...

I forgange uge købte jeg to varer på nettet fra to forskellige internetbutikker, varerne blev ekspederet samme dag/dagen efter bestilling og sendt til omdeling via Post Danmark....

03-04-13 | Læs hele indlægget

Hvidovre Bank 2.0

Hvidovre Bank er næsten kun lige kommet i gang (efter KB-beslutningen om at de af Hvidovres boligejere, der har svært ved at betale deres ejendomsskat, har mulighed for at få en afdragsordning med kommunen) før end, der igen er gang i forslag til udvidelsen af forretningsområdet....

Ligaholdet var et forbillede for Hvidovres børn/unge

Det er et tab for Hvidovre og ishockeysporten, at ligaholdet forsvinder ud af ligaen. Og det er trist, at kommunen ikke vil yde klubben et lån til at fortsætte den senere tids fornuftige drift....

Tal og Tanker

Hvidovre Avis tjener ytringsfriheden på bedste vis. Her kan borgere, journalister og politikere debatterer åbent, hurtigt, overfladisk og også med følelser. Derfor dette indlæg....

tak til hjemmepleje

En stor tak og ros til hjemmeplejen Nord samt Sygeplejen I forbindelse med min kones hjemsendelse fra hospitalet havde jeg min tvivl om, hvorvidt hjemmeplejen samt sygeplejen kunne løfte den opgave at drage den fornødne omsorg og pleje af min elskede kone. Jeg frygtede at komme til at stå alene med ...

Godt gået MusikRåd

Jeg var fredag aften den 8. marts i Hvidovre Medborgersal sammen med min kone og nogle gode venner. Vi skulle høre og ikke mindst danse til Antonelli Orchestra. Og danse det gjorde vi uafbrudt hele aftenen igennem sammen med mange andre danseglade mennesker, der lige som os var kommet for at feste...

Vil drøfte renholdelse

By- og Teknikforvaltning med svar til Avedøre S-station: Der ser forfærdelig ud, Hvidovre Avis weekend 14. marts 2013:...

Vigtig pointe, men...

Som politiker på valg til Kommunalbestyrelsen i Hvidovre, kan jeg ikke undlade, at svare Peter Zahle Madsen (PZM) i et læserbrev af 19/3-2013, selvom jeg nu mener, at det burde være muligt at gøre under læserbrevet, så alle ved, hvad det handler om (hermed en opfordring til avisen)....

Nyt kapitel i skandalesagen

Nu kan der føjes endnu et kapitel til skandalesagen om Dybenskærgrunden....

Godt årsmøde

Sidste onsdag var der årsmøde i ÆldreSagen i Medborgerhuset. Der var mange fremmødte, som fik en god gennemgang af året som er gået....

25-03-13 | Læs hele indlægget

Det sejler der-ud-ad...

Åh! folk har så meget at gøre vrøvl over, skal vi ikke bare være lidt positive?...

Godt AT forholdene for cyklister ikke bliver glemt!

Det var opløftende og med stor glæde, man midt i marts, i Hvidovre Avis kunne læse, at Teknik- og Miljøudvalget havde fulgt et forslag fra SF¿erne i udvalget, Katrine Høybye Frederiksen og Anders Volf Andresen, om bedre forhold for cyklisterne i Hvidovre....

LÆNGERE SKOLETID KAN DRÆBE FRITIDSTILBUD

Regeringens planer om længere skoletid for alle børn i folkeskolen i alderen fra ca. 5 til 15 år vil give store udfordringer for de fritidstilbud, der i øjeblikket er vant til at kunne komme i gang allerede før kl. 15.00, hvor de fleste børn er kommet hjem fra skole og er klar til nye oplevelser....

ALLE ER VELKOMNE!

På forsiden af forrige uges Hvidovre Avis kunne man i højre hjørne læse, at jeg til TV2 Lorry skulle have ¿frabedt mig besøg af Helle Thorning-Schmidt i Hvidovre i forbindelse med valgkampen til november¿....

UDRYKNINGsTEAM I KOMMUNERNE

Jeg tog fri fra arbejde en ½ dag, for at være med i Region Hovedstadens konference omkring Sundhedsaftalen. På mødet blev der talt om overbelægningen på hospitalerne, samt omkring hvem der har skylden, hvilket ingen dog turde sige noget konkret om....

Kommunen lukker Lejerbo BadmintonKLUB

Kommunens folkeoplysningsudvalg har valgt at lukke Lejerbo Boldklubs Badmintonafdeling fra næste år. Det vil formodentlig ske hvis man fastholder den flytning af klubbens træningstider som udvalget er fremkommet med ved fordeling af træningstider i Holmegårdshallen....

BARE SE AT KOMME I GANG!

Langt fra alle af de cirka 2.500 unge kvinder fra Hvidovre kommune, som er født i årgangene 1985 - 1992, er vaccineret mod HPV-virus. En virus, som i værste fald kan give livmoderhalskræft. Her og nu er vaccinen gratis til de årgange. Men det tilbud gælder kun til udgangen af 2013, og da det tager...

19-03-13 | Læs hele indlægget

VI MÅTTE GÅ FRA ANTONELLI!

Vi er store fan af TV2¿s ¿Vild med dans¿, hvor den musikalske del har været ganske unik. ¿The Antonelli Orchestra¿ blev i tv-udsendelserne af mange seere bedømt som et fantastisk alsidigt band, hvilket fik mig og min hustru samt tre gode venner til at investere i billetter til koncerten m/dans...

De vil begrænse adgang til skadestuer

Socialdemokratiets unge regionsrådsmedlem Maja Højgaard vrøvler løs i Hvidovre Avis den 12. marts 2013. Tilsyneladende kender Maja Højgaard ikke Socialdemokratiets egen politik....

RESULTATORIENTERET LEDELSE SØGES!

Hvidovre er et godt sted bo, og rigtig mange offentlige serviceydelser, børnetilbud, og andet fungerer godt. Spørgsmålet er om denne service købes for dyrt af borgerne? Faktum er, at omkostningerne ved at bo i Hvidovre stiger kraftigt i disse år, hvorved forskellen til nærliggende kommuner nu er så ...

ER DET EN MON EN KOMMUNAL OPGAVE?

Byrådets flertal (A, S, T og H) vedtog i feb.mødet at investere i et passivhus. Derved bruger de 600.000 kr. fra kommunens kasse, på at spare 15.000 kr. årligt. Er det fornuftigt i disse spare tider? Der er næppe nogen fra byrådets flertal, som selv ville foretage denne investering i egen bolig,...

Det multietniske Hvidovre

Udændingedebatten har raset over det ganske land i flere årtier.Der er mange forskellige synspunkter og holdninger i debatten. Men uanset hvor man placerer sig holdningsmæssigt mellem de to yderpunkter - Danmark for danskerne og Multietnicitet er en gave til Danmark - kan de fleste vel blive enige...

HVOR STORSINDET AF KOMMUNEN...

Er det ikke en generøsitet af kommunen at boligejerne i Hvidovre nu kan betale deres restance på ejendomsskatten i afdrag?...

Det kommunale selvstyre sættes over styr

Lige nu udkæmpes en faglig konflikt med KL og Danmarks Lærerforening i hver deres ringhjørne. Den store strid handler om lærernes arbejdstid, men også om at få det hele til at passe ind i Christine Antorinis (S) store plan om en heldagsskole....

12-03-13 | Læs hele indlægget

Bedre forhold for cyklisterne i Hvidovre!

SF havde et forslag på Teknik og Miljøudvalgets dagsorden den 27. februar om at Hvidovre kommune skal have udarbejdet en cykelstrategi. Udvalget besluttede at forvaltningen skal arbejde videre med at konkretisere og detaljere hvad en sådan udarbejdelse vil omfatte og hvad det vil koste, hvorefter...

Bare øregas!

I artiklen af 12.6. 2012 skrives:...

Hvor er vores medindflydelse?

Siden Bitten Dufour er blevet formand for afdelingsbestyrelsen i vores boligafdeling har hun og Ejendomsleder Jan Poulsen efterhånden helt afskaffet beboernes medindflydelse....

FÅ FORETAGET MÅLINGER

I de sidste par uger har mennesker i Hvidovre skrevet og fortalt, hvordan de lever med nedsat livskvalitet pga. lavfrekvent støj. Det er vedtaget ved lov, at kommunen skal behandle borgernes henvendelse om lavfrekvent støj med respekt, alligevel har vi intet hørt fra kommunen....

HVIDOVRE BANK

KB har besluttet, at de af Hvidovres boligejere, der har svært ved at betale deres ejendomsskat, nu igen har mulighed for at få en afdragsordning med kommunen....

Grinte så tårerne trillede

Min familie og jeg var til DM i Stand Up på Hvidovres teater Vestvolden den 23. februar 2013, og det var en fantastisk aften....

Afglans!

Som det er fremgået af dagspressen i den forløbne uge, ønsker borgmester Helle Adelborg ikke besøg af statsminister Helle Thorning før valget til kommunalbestyrelsen, angivelig fordi det vil skade socialdemokraterne i valgkampen. Og man spørger sig selv: Kan det blive værre, end det er i forvejen...

JORDFORURENING KORTLÆGGES

I flere år har mange vestegnskommuner med rette beklaget sig over, at Region Hovedstaden har været for længe om at undersøge tilfælde af jordforurening....

FORBEDREDE TIDER PÅ SKADESTUEN

Da mediehistorierne buldrede løs i sommeren 2011 om de lange ventetider på Regionens skadestuer så flere partier det som en invitation til at indføre såkaldt visiterede skadestuer. Det betyder at man for at få lov at komme til i skadestuen, skal ringe inden fremmøde. Et system som er indført i...

MANIPULATION?

Det er ikke usædvanligt at TV klipper voldsomt i politikerudtalelser, så det ofte ligner manipulation eller bestemte hensigter....

MAN MÅ UNDRE SIG!

Onsdag aften den 6. marts kommer det frem i TV, at Hvidovres borgmester Helle Adelborg frabeder sig besøg af vores partiformand og Statsminister Helle Thorning op til kommunalvalget......

¿Drej til højre ¿ første gang¿

For et par uger siden bragte Hvidovre Avis en artikel med overskriften ¿Ny vejregulering giver problemer!¿. Her kunne man læse, at der hersker en del forvirring blandt bilister på Brostykkevej, der skal dreje til højre ud på Avedøre Havnevej....

05-03-13 | Læs hele indlægget

Slaraffenland

I stedet for konstant at banke de ledige oven i hovedet, og give dem skylden for alle økonomiske ulykker i landets kommuner. Bør tilhængere af blå blok her i Hvidovre, ganske som de selv udtrykker det, se fremad. Hvis de gerne ser en bedre tid i møde, bør de bidrage med løsninger der kan skabe...

Katastrofe kryds

Jeg læste om det lyssignal/kryds ved Arnold Nielsens Boulevard/Brostykkevej/Avedøre Havnevej, som skulle have kostet en million kr. I sidste uge, var der en der skrev om højresvingsbanen, var katastrofalt. Jeg synes det lyssignal er så ugennemtænkt, at der burde gives mange kvajebajere....

Vi beklager!

Den 19. februar 2013 bragte Hvidovre Avis et læserbrev med underskriverne Karen og Kai Lindbæk. Læserbrevet omhandlede et spørgsmål om tilsyn af privat hjemmehjælp. Parret henvendte sig til redaktionen omkring dette spørgsmål, og ønskede spot på problematikken i form af en artikel. Da Hvidovre Avis ...

tror kommunen er deres private forretning

I Liberal Alliance i Hvidovre mener vi, at vi skal have en mindre og bedre offentlig sektor. Som tilhører skurrer det derfor i ørene når Socialdemokraterne i kommunalbestyrelsen ønsker, at den kommunale hjemmepleje skal have mulighed for, at kunne tilbyde tillægsydelser i stil med private udbydere. ...

Kattejæger i Grækerkvarteret

Mandag den 25 skød du vores kat med et luftgevær/pistol. Hvis vores kat har gjort skade på din ejendom, kunne du bare have indfanget den (det havde været ret nemt) og via øremærket rettet henvendelse til os. Så kunne vi have indgået en dialog. I stedet har du skudt katten. Tænk hvis du havde ramt...

Helhedsskole er frihedsberøvelse

Knægten på snart 12 år kom hjem fra skole og spurgte, om jeg ikke ville skrive et indlæg til Hvidovre Avis, der tog afstand fra den truende helhedsskole....

SIDDER BECH IKKE I ØU?

Hov, men sidder Arne Bech ikke i økonomiudvalget?...

INGEN ENTYDIG STØJKILDE

By- og Teknikforvaltningen har fulgt med i de seneste ugers indlæg fra borgere, der oplever gener fra lavfrekvent støj. Forvaltningen anerkender fuldt ud, at nogle mennesker oplever generende støj, som flertallet ikke kan høre, og at det kan være en stor belastning i dagligdagen....

Hvem er skurken?

Copenhagen Hockey går konkurs, fordi et flertal i kommunalbestyrelsen ikke vil give et tilskud til at dække Copenhagen Hockeys driftsunderskud....

En rigtig spareløsning

Kommentar til indlægget ¿Ny vejregulering giver problemer¿ i Hvidovre Avis den 19.2.2013....

SKABER REGERINGEN FLERE JOBS I HVIDOVRE?

Der har i de seneste uger været en debat imellem Mikkel Dencker (DF) og Niels Ulsing (SF) om regeringens politik med at skabe flere job kontra den tidligere (blå) regerings indsats på området. Debatten viser, at ingen af de herrer har forstået, hvordan jobskabelse foregår, og dermed hvad der skal...

Afgiftslettelser er ikke svaret

Da jeg i sidste uge så, at Mikkel Dencker havde skrevet et landspolitisk læserbrev til Hvidovre Avis, glædede det mig. Jeg vil da også give Dencker delvist ret i hans synspunkter. Bolig/job-ordningen var som udgangspunkt en god idé, men ikke som en permanent løsning. Og at regeringen - De Radikale -...

26-02-13 | Læs hele indlægget

BIBELEN FYLDT MED SELVMODSIGELSER

I et læserbrev i dag 19/2 2013, skriver Martin Deleurand et langt læserbrev om emnet ¿psykoterapi i kirken¿. I samme brev skriver han, at Freud hævdede at ¿Gud var ikke eksisterende¿, samme sted skriver han at ¿ikke troende¿ der påstår: at Biblen er utroværdig og at en person som ¿Jesus¿ ikke har...

DER SKAL LØFTES I FLOK

En ny skolestruktur betyder et stort behov for en ressourcetildeling til de ni tilbageværende skoler for, at de kan tilpasses den aktuelle situation....

MIKKEL HAR ET MEDANSVAR

Jeg må ærligt indrømme, at jeg blev noget forbavset over Mikkel Denckers indlæg i Byens Talerstol 12/2....

KOMMUNEN KAN TJENE STYRTENDE MED PENGE!

Hvor er det dejligt at se, at folk bruger fitness centrene mere og mere. Hvor er det dejligt at folk i alle aldre tænker mere på deres helbred og hvad de kan gøre for at holde sige friske og rørige - MEN hvorfor ikke tage cyklen når de skal træne....

HVIDOVRE SKRABER BUNDEN!

Udlicitering er en meget vigtig for at få en stærk og konkurrencedygtig kommune, især når vi allerede har et beskatningsniveau som er 7,34 % over Region Hovedstadens gennemsnit. Vores kommunalbestyrelse har dog vedtaget en særdeles uambitiøs udliciteringsstrategi som jeg mener, der skal kigges...

HVORDAN KAN DET VÆRE?

Hvordan kan det være, at venstrefløjen tordner mod private virksomheder, der forhøjer deres gebyrer og priser samtidig med, at de ikke selv har noget problem med at hæve skatter og afgifter?...

VI BLIVER GLEMT I STATIONSBYEN!

Vore lokale politikere slår alt for lidt på tromme for vores bydel. Jeg har ikke en følelse af at vi som lokalsamfund vil blive glemt. Men vel snarere, at vi som lokalsamfund i stigende grad bliver koblet af eller nærmere bliver isoleret fra Hvidovre. Sammenhængskraften i Avedøre Stationsby har...

TV
Fodbold: HIF - LFA 3-0
Fodbold: Frem - HIF 2-0
Fodbold: Frem - HIF 2-0
Fodbold: HIF - NB Bornholm 1-0
Fodbold: HIF - NB Bornholm 1-0
Fodbold: Avarta - HIF 1-3
Læserbreve - Top 10

Kan et stykke om døden give lyst til livet?

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu
Nye skolelever skrives ind i december

Nye skolelever skrives ind i december

Byt til nyt på Holmegårdsskolen

Byt til nyt på Holmegårdsskolen

Tyve stjal svejseanlæg fra værksted

Tyve stjal svejseanlæg fra værksted

Veronika vil dø

Veronika vil dø

Falsk alarm

Falsk alarm

Byttemarked på Holmegårdsskolen på lørdag

Hvidovres farligste kryds

Hvidovres farligste kryds

Pædagoger skal tænke på klimaet

Pædagoger skal tænke på klimaet

E-paper

loading...
Lokalavisen.dk
Se billederne: Ny kæmpe-kran på 240 tons

Se billederne: Ny kæmpe-kran på 240 tons

Aabenraa Havn har netop udskiftet sin Liebherr LHM 150-kran ...

Rekordmange får opfyldt deres gymnasieønsker

Mungo Park forlader Hillerød

Privat sponsor betaler gildet: Kæmpe fest for løbehjuls-entusiaster

Kanoner åbner Kulturhavn Kronborg

Lokale læger enige: Klar at droppe samarbejde med regionen

Stjålet hvalp og mor fundet døde: Smidt i havedam

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer

Mest læste

• Hvidovres farligste kryds
  • Skal fortsætte udviklingen
  • Om at have en Porsche og ikke fylde benzin på den
  • Kan et stykke om døden give lyst til livet?
  • Byt til nyt på Holmegårdsskolen
  • Grunde er svære at sælge
  • Bump i Kirkegade
  • Positive meldinger
  • Kommer Rosenhøj fra baghjul?
  • Ud og bade i det fri

112

• Politiets telefoner virker igen
  • Efterlyser røver, der tog 17-årigs mobiltelefon
  • Efterlyser voldsmand til overgreb i mandags

Seneste læserbreve

• ISHOCKEY ER EN DEL AF FORENINGSLIVET
  • FEJLOPERATION - MEN INGEN ERSTATNING!
  • TAK TIL POLITIET
  • JO, DET ER EN SUCCES!
  • VILJEN TIL AT LYTTE MÅ IKKE GØRES OP I PENGE!
  • Kommunen er bestemt ikke ligeglad med børnene fra ¿Solen¿
  • JUBILÆUM - og endelig anerkendt
  • Jeg har aldrig fløjet med duer
  • SKIMMELSVAMP I BØRNEHAVEN - ER KOMMUNEN MON LIGEGLAD?
  • KOM FREM I SKOEN!
TV - Mest sete
Sådan har du aldrig set politiet jage forbrydere før

Sådan har du aldrig set politiet...

Som den første politikreds i landet har Københavns Vestegns Politi ...

loading...
DET SKER - i Hvidovre og omegn
25-05
Veronika beslutter at dø
26-05
Messing & Opera
26-05
Koncert med Frederiksberg Kammerkor